Wycieczka klas licealnych do Warszawy

9 -11 czerwca –dobry czas, aby poczuć przedsmak wakacji.
Uczniowie klas 2LOA, 2LOB, 3LOB i 3LOD wraz z nauczycielami, sprawującymi opiekę byli na, pełnej wrażeń, wycieczce do stolicy Polski.
Tak, wybraliśmy się na wycieczkę do jednego z najpiękniejszych miast Polski – Warszawy.
Pierwszy dzień rozpoczął się w atmosferze zamków, młodzież poznała kulisy życia dworskiego. Najpierw byli w Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie,
a po odpoczynku w Łazienkach Królewskich, zwiedzali apartamenty królewskie wraz z salą tronową w Zamku Królewskim.
Nadszedł czas na odpoczynek i powrót do otoczenia współczesności.
Drugi dzień zapowiadał się bardzo ciekawie i według programu – wyczerpująco, o czym dało znać obfite śniadanie.
Nie ma co marnować czasu. Najpierw wyjechaliśmy na więżę widokową Pałacu Kultury i Nauki, a tam to już widoki były niesamowite, co zapewniła nam dodatkowo słoneczna pogoda. Pięknie meandrująca Wisła łącząca prawo i lewo brzeżną Warszawę, widok na starówkę oraz coraz bardziej imponujące swoją budową wieżowce. W tak ciepłym dniu nie mogliśmy zrezygnować z lodów, na które wstąpiliśmy do bardzo znanego miejsca nie tylko Warszawiakom – do Złotych Tarasów. Aby zrealizować kolejny punkt wycieczki udaliśmy się w niezwykle urokliwe miejsce do Ogrodu Botanicznego, soczysta zieleń, bogactwo różnorodnych roślin kwitnących i ich zapach, powodowały, że nie chcieliśmy stamtąd wychodzić.
Poznając Warszawę, udaliśmy się do bardzo ważnego miejsca dla wszystkich Polaków – Sejmu i Senatu. Dzięki gościnności pana Posła na Sejm Jerzy Paul mieliśmy możliwość poznać i poczuć atmosferę panującą w tak dostojnym miejscu, zwłaszcza gdy mogliśmy zasiąść w sejmowych ławach. Atrakcji dużo,
a dzień już się kończy. Po wypoczynku dnia już trzeciego widać było zniecierpliwienie u uczniów. Co było tego powodem ? Jasne, kolejny punkt naszej wycieczki – „Muzeum Powstania Warszawskiego”. Niezwykłe to miejsce, zapadło głęboko w pamięci każdego uczestnika, nikt nie był zmęczony ani znużony, a opuszczając budynek muzeum, słyszeliśmy „Tylko dlaczego tak krótko ? Najlepszy punkt wycieczki”. Zgadza się, ale kolejne atrakcje na nas czekały. Dalej pojechaliśmy na Stadion Narodowy, którego zwiedzanie jest marzeniem nie jednego kibica piłki nożnej. Było to nie lada wyzwanie pokonać setki schodów, ale udało się i wszyscy mogli podziwiać ten nowoczesny obiekt sportowy. Po takim wysiłku należał się solidny obiad, i tak też było, był nie tylko smaczny, ale we wspaniałym miejscu w sercu Warszawy, gdzie na każdego z góry spoglądał posąg Zygmunta III Wazy. Po obiedzie krótki spacer po Starówce i pożegnanie Syrenki. Czas biegnie nieubłaganie, a mamy kolejny punkt naszej wycieczki, równie atrakcyjny i długo wyczekiwany – Centrum Nauk Kopernik. Tam dopiero się działo, tam grało, tam się ciekawie przemieszczało, poruszało, wydawało cudne dźwięki. Nikt się tam nie nudził, każdy, kto tylko znalazł coś z dziecka w sobie, bawił się przednio, zwłaszcza karuzela wyzwoliła u każdego dużo radości. Tak dobiegła końca nasza piękna przygoda z Warszawą, aż by się chciało tam powrócić…. może kiedyś 😃
Opiekunowie wycieczki: Weronika Niedbała, Karolina Wróbel, Dorota Kołtun

Aplikacja
mobilna!

Bądź na bieżąco i pod ręką z aktualnościami w naszej szkole.

Skorzystaj z Chrome by zainstalować aplikację.

Przejdź do Facebooka
Zainstaluj na telefonie już teraz!

Nasze social media

Ostatnie ruchy naszego liceum w sieci