Gala rozdania nagród w „Geometrycznie – Logicznie”
Po całorocznej pracy nadszedł czas na podsumowanie naszych działań w projekcie „Geometrycznie – Logicznie”, który został zgłoszony przez Stowarzyszenie Rozwoju Szkół „Prymus” i otrzymał dotację Fundacji mBanku.
Przez wiele miesięcy stawialiśmy czoła różnym zadaniom matematycznym, zagadkom i łamigłówkom logicznym. Rozwijaliśmy wyobraźnię przestrzenną, intuicję geometryczną i wytrwale ćwiczyliśmy logiczne myślenie.
W ramach projektu odbyły się trzy konkursy. Pierwszy z n ich to Internetowy Konkurs „Geometrycznie – Logicznie”, który swoim zasięgiem objął młodzież z siedmiu okolicznych szkół. Rywalizacja odbywała się na dwóch poziomach: siódme i ósme klasy szkół podstawowych oraz pierwsze i drugie klasy szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych. Przez pięć tygodni uczestnicy rozwiązywali zadania i zagadki matematyczne, przesyłając ich rozwiązania do organizatorów.
Najbardziej wytrwali i najlepsi uczniowie ze szkół podstawowych to:
1. Magdalena Piechowska – Szkoła Podstawowa w Woli Zarczyckiej
2. Magdalena Szczęsny – Szkoła Podstawowa w Sarzynie
3. Szymon Stachnio – Szkoła Podstawowa w Rudzie Łańcuckiej.
Laureaci wśród licealistów to:
1. Bartłomiej Piechowski – klasa 2LOD
2. Luiza Zygmunt – klasa 2LOC
3. Amelia Kołtun – klasa 1LOA.
Dzięki dotacji Fundacji mBanku zostały zakupione łamigłówki logiczne, między innymi Radosne Sześciany. Uczniowie naszej szkoły ćwiczyli wytrwałość, spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną poprzez układanie edukacyjnych łamigłówek. Ponadto odbył się Konkurs w układaniu Radosnych Sześcianów na czas. Zwycięzcy tych rywalizacji to:
1. Mateusz Rudziński – 2LOD
2. Julia Dużak – 1LOA
3. Alicja Kusy – 2LOD.
Matematyka może być przygodą, grą i świetną zabawą. Idąc tą drogą narodził się pomysł matematycznej gry terenowej. 11 czerwca uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego zmierzyli się z tym wyzwaniem. Młodzież wykorzystując aplikację gry, podążała za mapą i rozwiązywała zadania geometryczne, podawała rozwiązania skanując kody QR. Drużyny, które nazbierały najwięcej punktów w Geometrycznej Grze Terenowej to:
1. Kinga Florek i Amelia Misiak, kl.2LOD
2. Karolina Bełza i Karolina Zając, kl.1LOB
3. Aleksandra Cebula i Amelia Kołtun, kl.1LOA.
Aplikację gry terenowej przygotował tegoroczny maturzysta naszej szkoły Marcin Kondeusz. Bardzo serdecznie mu dziękujemy za pomoc, inspirację, otwartość i chęci do pracy.
Wszystkim uczestnikom zmagań matematycznych serdecznie gratulujemy!
/Dorota Osipa/